مجالس عزاي امام حسين علیه السلام

 

امام زمان علیه السلام، در مجالس عزاي امام حسين علیه السلام تشريف ‌فرما مي ‏شوند، اگر ...

بعضی از بزرگان از فقهاء و علمای اهل معرفت و معنا ، و متصل و مرتبط به ساحت مقدسه اهل بیت علیهم السلام ،خصوصاً امام زمان علیه السلام می فرمودند:
امام زمان علیه السلام، مخصوصاً در مجالس عزاي امام حسين علیه السلام تشريف ‌ فرما مي‏ شوند. البته در آن مجلسی از عزاي امام حسين علیه السلام كه سه شرط در آن باشد: 
شرط اول: باني، نظرش فقط و فقط تسلاّي قلب حضرت زهراء علیهاالسلام باشد. هيچ هوي و هوس ديگري، هیچ هدف دیگری غير از تسليت و تسلاّي خاطر حضرت صدّيقه علیهاالسلام نداشته باشد. 
ركن دوم: مستمع كه در آن مجلس مي ‌رود، فقط به منظور تسلاّي خاطر حضرت زهراء علیهاالسلام و اميرالمؤمنين علیه السلام و پيغمبر صلّی الله علیه و آله برود، و هيچ هدف ديگري نداشته باشد. 
ركن سوم: خواننده، خواه واعظ باشد، خواه روضه ‌خوان و مرثيه ‌خوان، يا مداح يا نوحه ‌خوان باشد، او هم هيچ غرضي جز عرض ارادت به ساحت امام حسين علیه السلام و تسلاّي قلب پيغمبر صلّی الله علیه و آله و اميرالمؤمنين علیه السلام و حضرت زهراء علیها السلام نداشته باشد.
اگر اين سه ركن در مجلسي پيدا شد، مي‏ خواهد غوغا و پرجمعيت باشد، می ‌خواهد جمعيتی ‏اندك داشته باشد، در اين‌گونه مجالس گاهي به نگاهي دلي را شاد مي ‏كنند. گاهی از روزنه آن خانه، آفتاب جمالش را متلألأ مي ‏كنند.