نکته ای در رابطه امام عصر و امام حسین علیهما السلام

شما وقتی که در ادعیه و زیارات و از این قبیل می خوانید و می گویید: <<تسعة المعصومین من اولاد الحسین>>؛ امامان معصوم نُه گانه از فرزندان حسین علیه السلام هستند. معنی اش چیست؟ یعنی این که نُه امام بعد از سیّدالشّهدا، حسینی هستند؛ <<تِسعَة المَعصومین مِن أولادِ الحسین>>. <<الوَلد سرُّ أبیه>>؛ بچه، باطن پدرش است. عقلاً و نقلاً این است. ائمه بعد از امام سوم از اولاد سیّدالشّهدا هستند، یعنی چه؟ یعنی همه شان حسینی اند.
به همین دلیل است که وقتی وجود مقدّس امام زمان صلوات الله علیه تشریف بیاورند، در روایات هست که نقش پرچم ایشان، نقش پرچم لشکریان ایشان <<یا لثارات الحسَین>> است. (عیون اخبارالرضا۱: ۲۹۹)
نقش پرچم هر لشکری، نشان دهنده ی هدف اول و اولای آن لشکر است؛ یعنی مهمترین هدف، تنها هدف- اگر فقط یک هدف و بالاترین هدف بوده باشد-  این است، آن چیزی که اوّلاً دنبال می کنند همین است؛ انتقام خون سیّدالشّهدا علیه السلام.
این که فرمودند نقش علَم مبارک سپاه صاحب الزمان علیه السلام <<یا لثارات الحسین>> است و این که اول شخصی که در ظهور صاحب الزمان علیه السلام رجعت خواهد فرمود امام حسین صلوات الله علیه است و با توجه به این که حقیقت هر خیری از نور ولایت امام است؛ به این معنی است که بعد از ظهور صاحب الزمان صلوات الله علیه به اذن و عنایت خدای متعال هر خیری جلوه گاه امام حسین علیه السلام خواهد شد و همه حسینی خواهند شد.
نکته دیگری که کمتر به آن توجه میشود این است که:  شعار پرچم لشکر امام زمان علیه السلام، نشان می دهد که ایشان داغ دلشان مصیبت کربلاست؛ داغ دلشان مصیبت سیّدالشهدا صلوات الله علیه است. مرسوم این است که برای امام زمان علیه السلام دعا می کنند، ولی بهتر این است که برای واقعه کربلا بسوزند و بعد دعا کنند. این همان فرمایشی است که از ساحت مقدّسه ایشان نقل شده که فرمودند:
<<أنّی لَأدعو لِمُؤمِنٍ یَذکُرُ مُصیبةَ جَدِّیَ الشَّهید ثمَّ یَدعو لی بتعجیلِ الفَرَج و التّایید.>> (مکیال المکارم۲: ۵۷)
به راستی که من دعا می کنم برای مؤمنی که مصیبت جدّ شهیدم را یاد می کند و سپس برای تعجیل فرج و تایید برایم دعا میکند.
شاید یک معنای فرمایش ایشان این باشد که یعنی: برای من دعا کنند در حالی که دلشان برای سیدالشهدا علیه السلام می سوزد.