به مناسبت میلاد مسعود شاهزاده علی اکبر علیه السّلام

فهمِ منزلتِ عالی مقامان اعلی مقدار در عالم معنا هنگامی مقدوراست که نشانه ای از آن برای ما زمین گیران عیان شده باشد.
آن چه از ظاهر امر و آثار واقعه پیداست وجود نازنین شاهزاده حضرت علی اکبر علیه السّلام، در صف شهدا بعد از وجود مقدّس والد ماجد خود و عموی مکرّم خویش در رتبه ی سوم شهدای کربلا قرار دارند.
از دلالت های درخشان آن نازنین در هدایت آدمیان یکی این است که در تربیت و تعالی الاهی می توان به جایی رسید که نشانه از بزرگترینان الاهی شد و نشان از آنان داد و یادآور آنان بود؛ همچنان که در عزیمت معظّمٌ له به میدان کارزار، آهِ پدر و افسوسِ این مصیبت این گونه توسط ایشان بیان شد:

▫️اللّهُمَّ اشْهَدْ عَلي هؤُلاءِ الْقَوْمِ فَقَدْ بَرَزَ اِلَيْهِمْ غُلامٌ اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِكَ...
▫️بارالها! بر اين مردم گواه باش كه جواني به سوی آنان به مبارزه می رود كه در خصوصیّات ظاهری و باطنی و گفتار، شبيه‌ترين مردم به رسول توست و ما هنگامی که مشتاق ديدار پيامبرت مي ‌شديم، به رخساه ی او مي ‌نگريستيم.

پس: می توان به ولایت آن عزیزان، شباهت به آنان پیدا کرد تا جایی که مشتاقان بگویند:

چون که گل رفت و گلستان شد خراب
بوی گل را از که جوییم از گلاب

و نیز وجود مبارک ایشان از اسباب و وسایل الاهی اتّصال به ساحت مقدّسه ی سیّدالشّهدا علیه السّلام است؛ لذا: مشتاقان پیوستن به ساحت مقدسّه ی حسینی با توسّل به وجود مبارک شاهزاده می توانند امید نیل به این مرتبه ی اعلی را داشته باشند. برای این امر کافی است تا نیل به مقصد، وجود مبارک ایشان را در موطن نفس خود حاضر و سر وسینه ی خود را از حضور ایشان آکنده و به همراه ایشان اعمال و عبادات خود را انجام داده و آنگاه امید وار به شفاعت ایشان بود.